Jednou z velmi zajímavých disciplín v oboru fotografování je produktová fotografie. Jedná se o fotografický žánr, nalézající své uplatnění v mnoha odvětvích. Své využití nachází například v reklamě, kde dokáže zachytit vizuální vlastnosti reklamovaného produktu, včetně jeho designu a dalších významných součástí.

Na základě zadaných požadavků je úkolem produktové fotografie vyfotografování zboží, předmětů či produktů v určitém sjednoceném stylu a kompozici. Pohled na takto zobrazený objekt by měl vypovídat o důležitých funkčních vlastnostech produktu.

Jedním z účelů produktové fotografie je tedy propagace daného produktu či služby, tím zaujmout potenciálního zákazníka či klienta a přispět ke zvýšení prodeje daného produktu nebo služby.

V dnešní době má každý zákazník možnost vybírat si z nepřeberného množství různých druhů produktů a konkurence na trhu je vysoká. Stále více lidí nebo společností se snaží své zboží nebo služby prodávat přes internet a k tomu právě potřebují kvalitní produktové fotografie. O případném úspěchu nebo neúspěchu našeho produktu mnohokrát rozhoduje právě první dojem.

Pokud nejsme přímo odborníci na fotografování, často v takovém případě hledáme produktového fotografa, na kterého bychom se s naším požadavkem mohli obrátit. Na internetu dnes můžeme najít webové stránky mnoha profesionálních fotografů, kteří dokážou vytvořit produktové fotografie tak profesionálně, že se stanou poutavou prezentací, která bude zároveň rovnou informovat o kvalitě prodávaných výrobků nebo služeb.

produktové fotografie

Většina kvalitních fotografů má na svých webových stránkách i portfolio svých fotografií, včetně ceníku produktové fotografie a v neposlední řadě samozřejmě také recenze. Každý fotograf má svůj specifický styl a osobitý způsob focení, tudíž si může každý vybrat podle toho, co mu vyhovuje.